OmniaZorg scoort voor het vierde jaar op rij boven het landelijke gemiddelde!
OmniaZorg scoort voor het vierde jaar op rij boven het landelijke gemiddelde bij het cliënten tevredenheidsonderzoek PREM. Resultaten waar wij trots op zijn. Op elk onderwerp scoren we hoger dan vorig jaar én hoger dan de referentiegroep. Hieronder zijn de resultaten weergegeven in een infographic. Deze factsheet toont de belangrijkste uitkomsten van het cliëntervaringsonderzoek over de PREM Wijkverpleging in 2022. Het onderzoek is uitgevoerd in samen met onderzoeksbureau ZorgfocuZ. De doelgroep bestaat uit cliënten die in 2022 wijkverpleging of verzorging thuis hebben ontvangen. Cliënten hebben een uitnodigingsbrief en vragenlijst gekregen. Aan cliënten werd gevraagd om de vragenlijst schriftelijk of online in te vullen. Naast de scores van 2022 (in groene tekst) staan de scores van het vorige meetjaar (in grijze tekst). In de cirkels rechtsboven worden de gemiddelde scores weergegeven van alle 50 zorgorganisaties waar ZorgfocuZ het onderzoek voor heeft uitgevoerd.
“De zorgverlener neemt de wensen mee bij het bepalen van de zorg en door haar kan ik beter omgaan met mijn aandoening (ziekte)”
Iedere zorgorganisatie die valt onder de reikwijdte van het Kwaliteitskader Wijkverpleging heeft de verplichting om in 2022 een clienttevredenheidsmeting uit te voeren middels de PREM Wijkverpleging. We hebben onze dienstverlening vier jaar op rij weten te verbeteren in de wijze waarop wij zorg leveren aan onze cliënten. We hebben alle tien de onderdelen onze dienstverlening weten te verbeteren ten opzichte van 2021. Daarbij valt vooral de verbetering op die wij hebben weten te realiseren op het gebied van op de afgesproken tijd komen (8.9) en zorgverlening die past bij de manier van leven (9,6)!
“Ik ben met respect behandeld door de zorgverleners van omniazorg, hun aandacht, liefde en warmte zijn voor mij onbetaalbaar, dat ik nog nergens anders ervaren , en heb ik me bij hun altijd veilig gevoel”
Het Kwaliteitskader Wijkverpleging stelt de cliënt centraal en ondersteunt wijkverpleegkundigen om hun verantwoordelijkheden uit te kunnen voeren. De PREM (Patient Reported Experience Measure) meet de tevredenheid van de kwaliteit van zorg aan onze cliënten en vloeit voort uit het Kwaliteitskader Wijkverpleging. Het zegt hoe tevreden u bent als cliënt van OmniaZorg over onze dienstverlening en geeft inzicht aan ons als organisatie om onze kwaliteitsverbetering te bevorderen met informatie uit de praktijk, daarnaast is het ook beschikbaar ten behoeve van keuze-informatie voor potentiële cliënten en de zorginkoop bij de verzekeraars.
Bij het invullen zijn de cliënten ook gevraag om aan te geven wat ze goed vinden gaan bij de zorg en wat beter kan. Deze recensies zijn te lezen op de Nationale zorgkaart Nederland https://www.zorgkaartnederland.nl/zorginstelling/wijkverpleging-omniazorg-zoetermeer-3056584/waardering
Wij willen onze collega’s bedanken voor hun inzet om dit als resultaat te kunnen boeken en onze cliënten voor hun medewerking aan het onderzoek.
——————————————————————————————————————————————–