Wil jij werken in een groeiende organisatie en meer invulling geven als Ambulante begeleider? Lees dan snel verder, want dan hebben we de juiste functie voor jou!
Omniazorg biedt zorg aan onze cliënten met vaste zorgverleners, die de situatie van onze cliënten kennen en hun culturele en religieuze achtergrond begrijpen en respecteren. Dat maakt ons uniek!
Omdat ons betrokken team letterlijk en figuurlijk de taal van de cliënt spreekt, kunnen onze cliënten zich focussen op het allerbelangrijkste: hun gezondheid. We zijn actief in de regio’s Den Haag, Delft en Zoetermeer.
Voor ons hoofdkantoor in Zoetermeer zijn we op korte termijn op zoek naar een ervaren Ambulant Begeleider voor minimaal 24 uur per week.
Ambulant Begeleider
Functieomschrijving
Als Ambulant Begeleider begeleid je cliënten in de eigen thuissituatie. Je begeleidt hen bij psychiatrische, verstandelijke en/of verslavingsproblematiek. Je motiveert, stimuleert en activeert de cliënt gericht op het vergroten van de zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid. Je draagt zorg voor het opstellen, onderhouden en evalueren van het begeleidingsplan in overleg met de cliënt. Verder heb je overleg met verwijzers van gemeentes en andere zorgverleners en ben je het aanspreekpunt voor familie en mantelzorgers. Zo nodig verwijs je de cliënt door naar andere hulpverleners en ga je mee naar afspraken. Je ontvangt hiërarchisch leiding van de Coördinator ambulante begeleiding.
Functie-eisen
- Enkele jaren werkervaring in de ambulante begeleiding;
- Afgeronde relevante beroepsopleiding SPH of MWD op hbo-niveau;
- Ervaring en affiniteit met onze doelgroep;
- Zelfstandig en in teamverband kunnen werken;
- Goede kennis van de sociale kaart;
- In het bezit van rijbewijs B en een auto.
Daarnaast beschik jij over:
- de nodige levenservaring en bent in staat deze te vertalen naar de werkpraktijk;
- daadkracht en je schrikt niet van complexe problemen;
- overtuigingskracht die je in staat stelt om zaken te regelen bij instanties voor en met de cliënt
- enthousiasme en de kracht om de cliënt te motiveren en de zelfredzaamheid te stimuleren;
- denken in mogelijkheden en niet in beperkingen;
- een observerend en signalerend vermogen;
- goede communicatieve vaardigheden;
- creativiteit en bent in staat om buiten de kaders te denken en te handelen.
Het overleggen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt standaard onderdeel uit van de procedure.
Wat kun je van ons verwachten?
- Een warm welkom! Je komt te werken in een enthousiast en hecht team;
- Bij ons is iedereen welkom en zien we diversiteit als een grote meerwaarde;
- We organiseren regelmatig gezamenlijke/teambuildings activiteiten;
- Oog voor jouw situatie, een goede werk/privé balans;
- Een veelzijdige functie met ruimte voor eigen initiatief;
- Een salaris conform FWG 45 CAO VVT;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, o.a. een eindejaarsuitkering, gereduceerde tarief voor geselecteerde sportfaciliteiten* en een fietsplan;
- Volop kansen om jouw vaardigheden verder te ontwikkelen en de mogelijkheid om gebruik te maken van het STAP scholingsbudget ter hoogte van €1000 per jaar;
- Een contract voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
De aanstelling is voor een jaar met de mogelijkheid tot verlenging.
Informatie en sollicitatie
Herken je jezelf in dit profiel, solliciteer dan door je cv en motivatie te mailen naar sollicitatie@omniazorg.nl
Voor meer informatie over deze functie, kun je contact opnemen met dhr. M. El Baroudi door te mailen naar info@omniazorg.nl of via telefoonnummer 085-4019210.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.