Tevreden cliënten
OmniaZorg scoort voor het derde jaar op rij boven het landelijke gemiddelde bij het cliënten tevredenheidonderzoek PREM.
Iedere zorgorganisatie die valt onder de reikwijdte van het Kwaliteitskader Wijkverpleging heeft de verplichting om in 2021 een clienttevredenheidsmeting uit te voeren middels de PREM Wijkverpleging. We hebben onze dienstverlening drie jaar op rij weten te verbeteren in de wijze waarop wij zorg leveren aan onze cliënten. We hebben op acht van de tien onderdelen onze dienstverlening weten te verbeteren ten opzichte van 2020. Daarbij valt vooral de verbetering op die wij hebben weten te realiseren op het gebied van op de afgesproken tijd komen (8.0) en zorgverlening die past bij de manier van leven (9,3)!
Het Kwaliteitskader Wijkverpleging stelt de cliënt centraal en ondersteunt wijkverpleegkundigen om hun verantwoordelijkheden uit te kunnen voeren. De PREM (Patient Reported Experience Measure) meet de tevredenheid van de kwaliteit van zorg aan onze cliënten en vloeit voort uit het Kwaliteitskader Wijkverpleging. Het zegt hoe tevreden u bent als cliënt van OmniaZorg over onze dienstverlening en geeft inzicht aan ons als organisatie om onze kwaliteitsverbetering te bevorderen met informatie uit de praktijk, daarnaast is het ook beschikbaar ten behoeve van keuze-informatie voor potentiële cliënten en de zorginkoop bij de verzekeraars. Wij willen onze collega’s bedanken voor hun inzet om dit als resultaat te kunnen boeken en onze cliënten voor hun medewerking aan het onderzoek.